Thursday, October 1, 2009

SEGALANYA DI SINI


Segalanya bermula di sini... Ni adalah sekolah rendah hamba. SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI LEMBING. Di sini la hamba mula mengenal erti kawan. Di sini juga hamba kenal ape itu cikgu. Di sini juga hamba mula lancar menyebut ABC 123... Penuh kenangan. Dah agak lama hamba tak menjejakkan kaki hamba ke sekolah pertama hamba ini. Dah tak tau hamba pe jadi kat dalam skolah tu. Nak je gi skolah ni semula. Nak duk kat kelas lama. Hamba yakin... Cikgu2 yang ajar hamba dulu ramai da takde. Nak gi pun da segan. Sampai darjah 6 kat skolah ni. Macam2 ragam. Paling hamba tak boleh lupa kenangan masa kat skolah ni ialah mase hamba hampir nak BELASAH budak kelas hamba dengan kerusi. GANAZZZZ....

Lepas tu, abis UPSR... Hamba masuk skolah menengah la plak. SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SUNGAI LEMBING. Takde gambar yang hamba boleh publish pasal skolah ni. Sampai form 3 hamba blaja kat sini. Banyak jugak kenangan hamba dengan kawan2 kat skolah ni. Tidur dalam kelas, SOUND orang... Tapi, kawan2 hamba kat skolah ni hamba tak dapat nak jejak sampai sekarang diorang ni. Ni la yang buat hamba paling sedeh. Hamba rasa nak jumpe balik diorang sume...

Kenangan hamba kat Sunagi Lembing ni buat hamba insaf sebenarnya. Tanpa skolah ni.. Tak mungkin hamba akan sampai ke tahap ini. Tak mungkin hamba dapat sambung degree. Ingatan hamba pada cikgu2 yang banyak didik hamba... hamba takkan lupa sume tu. Kene ketuk kepala dengan cikgu matematik.. Berdiri atas kerusi sebab tak hafal doa qunut.. macam2. Tapi hamba takkan lupa..

Ke mana hamba selepas form 3 di SMK SUNGAI LEMBING?
To be continue...




No comments:

Post a Comment