Friday, November 6, 2009

NO TITLE

Assalamualaikum...

Lama aku sepi tanpa tulisan ku sendiri. Aku buntu untuk mencari momentum baru utk aku selitkan dalam blog ini. Jadi.. Aku hanyalah menbaca blog2 org lain utk aku mencari momentum yang tersembunyi yang mungkin boleh untuk aku jadikan tulisan di sini. Minat dengan penulisan mereka. Bahasa yang di gunakan mudah. Satu bentuk penceritaan yang ibaratnya aku jua adalah watak dalam cerita itu. Aku tidak lah sukakan tulisan yg terlalu panjang untuk dibaca. Almaklumlah... Pembacaan yang panjang akan lebih membosankan buat aku... Jadi aku terpaksa mencari satu tulisan yang mudah untuk aku fahami buat masa ini. Mungkin aku belum bersedia dengan bhan bacaan yang berat buat masa sekarang dengan bebanan final exam.

Sesuatu yang aku temui dalam pembacaan blog bloggers lain... Hidup di alam blog adalah lebih indah dari kehidupan realiti. Dalam blog ni, kita boleh ceritakan ape sahaja yang kita inginkan. Ibarat satu kisah novel. Yang akhirnya indah. Mampukah aku menciptakan satu alam blog yang indah? Mungkin tidak bagiku kerana disini, aku ingin kongsikan segala perasaan aku yang aku tak mmpu nak luahkan pada sesiapa. Rasa suka, duka, pahit, manis semuanya akan ku coretkan disini. Ini bermakna bukan hanya yang indah.. Tapi segala-galanya. Namun masih lagi terbatas buat aku menulis di sini. Mungkin masih ada rahsia yang terpaksa aku bukukan dalam sudut hati ini. Dan terpaksa mencari method lain untuk diluahkan.

Kadang2 hidup ini tak seperti yang kita harapkan. Di sangka panas hingga ke petang.. Tapi rupanya hujan di tengah hari... Itulah kehidupan yang terpaksa kita lalui sehingga hayat terakhir menjemput kita. Hari ini, aku hanya menulis. Tanpa tajuk... Dan pengakhiran yang ibaratnya tergantung........



No comments:

Post a Comment