Saturday, October 30, 2010

SETIAP PERTEMUAN PASTI ADA PERPISAHAN

Assalamualaikum..

Agak lama tak meng'update' blog. Hari ini, aku rasa, seperti banyak bnda yang aku tertinggal yang aku nak share dgn sume org.  Seperti tajuk di atas, pastinye aku nak ceritakan ttg org yg pergi. Hmmm.. Sepanjang aku di ESQ, mereka ini bnyk memberi inspirasi pada aku.. Tapi, Allah dah tetapkan, mereka jua ada misi mereka.. 


Ini Fadhli dan Shamsul..
Diorang student praktikal kt ESQ.. Mula2 diorang masuk aku dah buli diorang dengan data2 yang banyak. Tapi bagusnye diorang ni, tak pernah menolak satu kerja pun yang kami bagi. Walaupun terpaksa jadi driver.. Course diorag kt Universiti bukan main lagi, MASSCOM.. Tapi terpaksa buat benda merepek.. Maaf ye Pali, Sham.. Tak terjaga kebajikan korang. Yang mmpu diri ini lakukan, orang lain tak buli korang sesuka hati. Kenangan paling best ngan diorang ni bila mana kami berjaga di ofis sampai pagi. Buat transkrip dan key in data.. Lepas subuh baru balik umah masing2.. Thanks korang sebab temankan smpai pagi.. 

 Ini pulak Kartini.. Atau aku biasa panggilnya Kak Tini walaupun umur kami sama..
Perginya Tini dari ESQ cukup memberi kesan pada aku.. Dia juga sama seperti Sham dan Pali, student praktikal. Rapatnya aku ngan Tini, macam kembar. Kemana pergi, pasti bersama. Kenal kami ketika di ESQ. Perkenalan yang singkat tapi memberi hubungan yang cukup kuat.. Mungkin ade hikmah kenapa Allah pertemukan aku dengan Tini.. Boleh dikatakan, Tini ini adalah orang yang aku paling sayang di ESQ. Dia sentiasa ada di waktu2 sedih aku.. Waktu2 gembira aku.. Senang aku bila bersama dia. Dia faham siapa SITI ZURAIDAH sebenarnya.. Dia lah yang marah aku, dia lah yang bg nasihat kat aku, yang buat aku senyum semula bila sedih.. Kapan lagi mahu ketemu sama kamu Kak Tini.. 

Dan yang terakhir ini, 2 orang lagi yang akan tinggalkan aku & yang lain2.. Dengan tempoh masa seminggu diberi, cukup mamberi impak yang besar bagi kami keseluruhan. Sedih yang teramat sangat. Tapi, diri ini tak mmpu lagi nak meluahkan kata, nak titiskan air mata.. Kerana terlalu penat. Sudah terlalu banyak air mata ini jatuh kerana perkara2 sebegini.. Ini lah insan yang bakal tinggalkan aku dan kawan2..

 Ini Kak Lyn. Aku tak berapa rapat dengan dia.. Tapi tak rapat tak semestinya tak baik kan?
Kak Lyn ni seorang yang kelakar. Takkan jumpa pengganti seperti dia. Biarpun berapa banyak alasan aku dengar kenapa dia perlu tinggalkan ESQ, aku tetap rasa dia ada potensi untuk terus di ESQ. Tapi, Allah Maha Mengetahui.. Kak Lyn jangan sedih ye.. Takda kata yang nak saya ucapkan untuk Kak Lyn sbb saya takut untuk meluahkan..

 Ini pulak Nafisah @ Pica!! Si budak kecik yang sgt periang.. Ibarat adik buat aku.. Budak kecik ni pun antara orang yang aku sayang. Bila aku tahu dia pn nak tinggalkan ESQ, aku sedih.. Tapi Alhamdulillah, dia cukup kuat. Yang lemah aku.. Orang yang aku kacau setiap hari kalau aku boring. Walaupun kami di level yang berbeza, tapi aku ttp akn follow up ape yg dia buat. Maklum la, org HR la katakan.. Hehehe. Nanti kat ofis siapa lagi yang nak duduk depan aku bila time MB.. Nanti kat ofis, aku dah tak dengar suara budak ni panggil aku "Kak Zu!!!!" Nanti aku da tade geng nak gi RECHARGE training & nyebuk kat HOTEL.. Nanti jugak aku dah tak dengar lagi dia buat YELL.. Hmm.. Ca, akk doakan yang terbaik buat Ca..

Sekarang aku sangat sedih.. Sambil menulis ni, aku titiskan air mata.. Aku pasti rindukan mereka.. 



~ Yang pergi, biarkan mereka pergi.. Mereka punya jalan mereka sendiri.. (^_^)"

4 comments:

  1. mungkin gambar kat atas tu(first picture) tak perlu dipotong zue..bakal..huhu

    ReplyDelete
  2. no words can describe what i felt when reading this msg...
    having the same feeling as yours.. :(

    ReplyDelete
  3. kak zu!!!!! terharu sgt2.. fisa blom nk tggalkan akk lg..
    kite akan bersama hingge ke akhirnye.. cewah :) insya Allah

    ReplyDelete
  4. kak zu !!
    knapa nak buat org sedih2 ni..
    aduaiiiyy,,
    ni org da nak alik melaka da.
    nanti org na jumpe kak zu dlu sblm balik.
    tini syg kak zu sgt2..
    tq for d precious moments !

    ReplyDelete