Wednesday, May 11, 2011

CAYE DAH BESAR.... (^_^)"

Assalamualaikum....
Saya dah umur 23 tahun..
Saya macam tak caye la awak-awak semua..
Sebab saya rasa saya macam budak-budak..
Tak matured langsung..
Perangai apatah lagi.. Macam kanak-kanak ribena..
Walaupun saya tak minum air ribena. Hehehe..




Saya dah keje sekarang...
Saya macam tak caye langsung..
Dulu mase kecik-kecik selalu berangan nak keje besh..
Tapi, ni bila saya dah besar, saya dah keje, saya tak pecaye..
Saya duduk kat ofis, buat keje orang besar.
Sungguh saya tak pecaya..


Saya dah tak duduk dengan mak ayah lagi.
Saya dah berdikari sekarang..
Ayah dah tak perlu risau sekolah saya..
Belajar saya..
Mak tak perlu risau duit saya..
Perbelanjaan saya, keperluan saya..
Sebab saya dah besar..


Saya tak pecaya, environment saya sekarang..
Saya kena berfikir macam orang besar..
Sebab saya dah besar..
Kat ofis, ade meeting..
Fikir sana sini, idea itu ini.. Buat macam tu, macam ni..
Macam orang besar..


Saya baca buku..
Bukan buku fairy tail lagi..
Tapi buku yang sarat dengan ilmu..
Tebal-tebal, bahasa tinggi..
Sebab saya dah besar.
Saya dah tak main kejar-kejar..
Dah tak main polis sentri..
Main baling selipar pun tak.
Sebab masa nak main dah tak ada.
Kawan-kawan nak main pun tak ada..
Sebab saya dah besar..

Sebab saya dah besar,
Saya kena fikir masa depan saya..
Masa kecik dulu, ada saya fikir?
Tak, sebab mase tu saya kecik lagi..
Main kan seronok mase tu..

Saya tak nak jadi orang besar lagi..
Saya nak main lagi..
Saya tak nak fikir jauh-jauh..
Saya tak nak keje penat-penat..
Tapi, saya dah besar...
Saya kena juga jadi orang besar..

Walaupun saya dah besar..
Saya tetap SITI ZURAIDAH..
(^_^)"

2 comments:

  1. da besar sampai da boleh kawen.. ngaa~

    ReplyDelete
  2. kalau ade calon, sekarang jgk akk kawen dik oii... ~ngeee..

    ReplyDelete