Thursday, July 14, 2011

KATA AKU


Aku jadi puitis
Hanya bila aku tak keruan
Puitis itu bukan lagi makanan aku
Bicara yang telah ku susun bergelimpangan lari
Malu dengan susunan bicara mereka
Sebab puitis itu untuk aku
Bicara aku susun penuh metafora
Hiperbola itu pelengkap ayatku
Kian hari, diksi aku berkurang lagi
Matahari, bulan, bintang tak lagi punya personafikasi
Otakku, jiwaku tak mahu lagi bicara puitis
Aku tinggalkan dunia itu
Metafora, hiperbola, diksi dan personafikasi
Mampu wujudkan satu imaginasi
Aku indah dalam gaya bahasa...

*Lalalaalaaa.. Melalut lagi (-_-)"

3 comments:

  1. BAkat yang tak pernaH Zana tawu..heehee!

    ReplyDelete
  2. Hahahaa.. ape yg zana x penah tau... :)

    ReplyDelete
  3. kak, fsa ade tag akak.. tgok lah :)

    http://belogkayangan.blogspot.com/2011/07/kempen-senyum-1-blogger-by-kimiez.html

    ReplyDelete