Wednesday, September 14, 2011

INI JE LA JALANNYE

Assalamualaikum... (dibaca dengan nada tarannum jiharkah)

Hehehee.. Lama tak update.. Ni, nk cite ni.. Aku balik la kampung hari tu.. Nak raye kan. Balik kampung la. Dengan penuh harapan.. Cheewaaah.. Ye la kan, mane tak penuuh harapannye.. Aku balik dengan penuh semangat patriotik dan sangat memegang slogan Tok Najib "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".. Dengan harapan, jambatan kat kampung aku yang roboh hampir setahun ni dah elok, boleh lalu dengan jayanya oleh kereta-kereta..

Ye la, kata Rakyat Dulu.. Tapi, hampa.. Jambatan tu duk macam tu le..
Ni nak tunjuk sikit gambaqnye..


Macam ni lagi jambatan tu.. Ha... Mesti korang tertanya-tanya, camne nak lalu kalau dah jambatan macam tu? Berenang mcm Ikan Duyong atau Dugong? Terbang? Macam Superman tu? Ke, sebab aku pempuan, so, terbang macam Yaya? Kitorang ade je alternatif ni..


Ni ha... Kitorang guna jambatan gantung ni.. Tapinye, jambatan ni muat sebijik moto je.. Dan jambatan ni SERAAAMMM aku nak lalunye.. Papan da retak, jaring tepi dah bocor.. Dah ade kes, motor terbalik atas jambatan gantung ni..  Lagi sebulan, xde papan kot jambatan gantung ni..

Diorang da janji nak bagi jambatan baru.. Tapi, takde progress pun.. Teman ni nak marah le.. Nak raye hari tu pun xde ssyok la.. Buat la jambatan macam ni (lihat dibawah) ganti jambatan kami yang roboh ni..


Hahahaa.. Xde cantik lagi jambatannye.. Bukan la nak jambatan macam ni.. Sekurang-kurangnye, bagi la jambatan yang elok sikit.. Bile banjir takde la roboh lagi.. Invest skali je kot..

p/s : Ni nak kena buat aduan rakyat la.. TV3 dah mai bnyak kali pun tak jalan jgk...

No comments:

Post a Comment