Wednesday, September 14, 2011

NI KILANG KE HAPE?

Hari ni memang marathon kot aku tulih blog ni.. Banyak cite nak habaq mai kat hang pa semua. Ini cite pasal kilang. Hangpa tau dok macam mana keja kt kilang tu.. Punya remeh la kan? Sampai ada yang tak tahan.

Yang aku nak crita ni, bukan la pasai kilang sangat na.. Cuma aku ada sikit konpius, aku ni buat apa sebenaqnya. Hujung minggu lepaih, aku rasa macam nak patah pinggang, nak tercabut segala jari-jari tangan ni ha. Nak kena sediakan segala macam barang, utk jadikan balang yang cute la kononnye..

Hangpa nak tau tak, 500 biji balang nak kena siapkan dalam masa 2 hari. Tu tak tolak lagi open house... Balang tu takpa la.. Riben semua dah letak. Isi la balang tu nak kena siapkan. Dalam satu balang tu nak kena ada 31 kata-kata. Hangpa bayangkan, 31 kata darab dengan 500 balang, brapa?? 15500 kata semua skali.. Buat sendiri, bukan kedai..

Tak mau ceghita banyak.. Nak tunjuk gambaq ja..


Ni kertas yang aku potong ..


Tebal ni nak kena susun masuk botol..





Ni la hasilnye last skali..

2 hari masa yang ada, dah ditolak dengan masa beraya, tak banyak masa yang kali ada untuk siapkan.. Rasanya macam dah keluarkan semua kudrat untuk siapkan benda alah ni.. Mase aku buat ni, dah habis zikir aku baca.. Mengantuk, penat tak payah cakap la kan.. Setiap masa tu sangat berharga.. Buat keje ni sampai pukul tiga empat pagi, lepas subuh sambung balik, nak tunggu turn masuk bilik air pun takkan lepaskan. Kalau boleh, nak bawak masuk bilik air skali la benda alah ni..

Ape pun, thanks la pada yang membantu.. Sangat2 memberi semangat. Pada yang tak membantu pun, terima kasih jgk, sebab lagi sabar aku jadinye. Walaupun, agak kecewa dan terkilan..

Apa pun, bnda da siap, da lepas pun, harap, lepas ni tak le macam ni lagi. Penat la....

4 comments:

  1. kuatnye kakzu.. kalau fsa ade mseti boleh tlg sekali kan.. hehe. kakzu kan serbaguna..

    ReplyDelete
  2. pica: kalau pica ade, mmg akk paksa rela la pica buat banda alah ni sume.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. cadbury89: ini mase nak ade event, so banyak macam ni la.. lagipun, last minit nye keje.. :)

    ReplyDelete