Thursday, September 22, 2011

RINDUNYA PADA KALIAN

Assalamualaikum...

Selesai solat Isyak baru je kejap tadi, tiba-tiba air mata aku deras betul mengalir. Macam air terjun. Tiba-tiba je rasa rindu pada sahabat-sahabat semasa di UiTM dulu. Satu-satu wajah mereka muncul dalam benak fikiran aku yang dah hampir mula melupakan semua kenangan dan memori (tak ke same tu?)

Paling aku rindu, sahabat-sahabat VILLA JANNAH. Takkan jumpe mereka lagi di tempat lain. Kenangan bersama diorang sangat lah tak mampu untuk aku terus lupakan. Ilmu yang kami kongsikan bersama, mehnah ditempuh, gelak tawa, tangis sendu, semua di kongsi sama-sama. Kalau ada rajuk pun, tak sempat nak pujuk. Sebab tak lama. Sikap dan akhlak mereka lah yang buatkan aku cukup rindu pada mereka.

Diorang bukan lah sapa-sapa.. Bukan org kaya.. Tapi, mereka istimewa. Sangat istimewa dalam hati aku.


Kak Radiah. Orang nye sangat ceria. Tak pernah tunjuk sedih, tak pernah tunjuk masalah. All is well.. Kecik molek orangnye. Suka ketawa. Masak memang bagi kat dia.. Macam chef dah. Cakap je nak makan ape.. Dialah kakak aku kat VILLA JANNAH.. Rindu akak...

Kak Musnadzirah a.k.a k.yah a.k.a Kak Joyah... (Banyak betul nama glamer dia).. Walaupun umur kami sama, aku tak segan nak panggil dia kakak.. Dan dia pun sangat tak kisah saya panggil dia kakak.. Sangat lembut orangnye.. Dah kawin pun dia.. Selamat jadi isteri orang..

Ulfa.. Semanis orangnye, secantik namanya.. Dia sangat sporting. Macam budak-budak. Tapi, tak sangka, nak jadi mak budak pun. Suka tengok ufa bila time masak. I likeeee.. Mungkin sekarang sudah improve masakannye sebab dah jadi isteri orang. Ni geng remp-it aku.. Honda AFM dengan EGO TAU.. Tragis bukak pose kat hospital ngan ulfa.. (^_^)

Gaya stylo.. Ni la Ramlah.. Banyak idea.. Kalau agak-agak xde idea, jumpe dia je la.. Sure dapat free advise dari dia.. Ramlah ni berpandangan jauh. Kaki bisnez. Ganas ni, tapi masak sedap. Ape je dia masak mesti kitorang makan. Ape dia dah jampi dalam masakan dia aku pun tak tau la. Dengan kancil merahnye, bergaya atas jalan.. :P Sampai sekarang pun, kalau pi dungun mesti nak kena contact dia.. Sebab dia la driver aku kat sana. Kalau la Lah ni ttbe kawin, sape nak jadi driver aku lagi ek? hehehe..


Ni pulak Sham ngan Una.. Dua-dua ni kaki stadi. Orang lain stado, dia orang duk study. Memang jelez la ngan diorang ni. Dah la pandai. Ishhh.. Tapi, rasenye dah lama tak dengar khabar mereka berdua ni. Sungguh senyap dan sepi.. Takpe, pasni aku nak kacau hidup korang berdua. Jangan marah na... :P

Diorang sume la kawan-kawan aku di VILLA JANNAH.. Yang sama-sama bantu aku cari umah sewa bila mane owner asal nak amik semula umah sewa kami. Susah kami sama-sama. Ade ramai lagi sahabat-sahabat yang aku rindukan. Tapi nak cite semua, tak tau bile nak abis entry nih.. (-.-)

Walau dah jauh aku pergi tinggalkan depa ni semua, aku tetap rindu sangat ngan mereka. Walaupun dah jarang aku contact mereka, tapi aku tetap sangat rindu pada mereka. Mereka lah yang lebih memahami aku dari yang lain. Ana sayang antuna kerana ALLAH..

Walau jarak terpisah jauh,
Sibuk perihal sendiri,
Hati tetap sayu, tetap rindu,
Pada sebuah persahabatan yang tulus ikhlas.
Persahabatan yang berlandaskan satu akidah,
Persahabatan atas satu perjuangan
Sungguh aku rindu
Saat itu yang tak mungkin aku lupakan
Air mataku menitis lagi
Kerana sebuah ikatan ini..

*Sungguh, air mata x berhenti masa aku tulih entry ni..

2 comments:

  1. ct..oit ngutuk org ek..haaha..dr dulu smpai sekarang..nk masak tetap gekabah..kah2..

    ReplyDelete
  2. bukan ngutuk ya... hahhaaa.. special tu.. :P

    ReplyDelete