Tuesday, October 11, 2011

IMPIAN BIOR LE TINGGI MELANGIT

Assalamualaikum...

Setiap dari kita pastinya ade impian tersendiri. Macam-macam impian yang kita harapkan. Ade yang biase-biase je la impian depa tu. Ade yang tinggi melangit mengalahkan KLCC dan KL Tower. Macam la aku jugak. Tak payah la susah-susah aku nak bagi contoh jauh-jauh sampei ke Los Angeles atau pun sampei ke Zimbabwe.

Nak tau ape impian aku yang tinggi sampai ke langit sangat tu? Tiap kali aku naik kete kan, aku mesti perati kete-kete yang lain yang gah meluncur laju di atas jalan raya yang serba selamat kat Malaysia nih. Dengan impian, suatu hari nanti dapatlah aku memiliki sebuah atau berbuah-buah kereta yang gah itu. Hangpa nak tau dak kete ape yang aku idam-idamkan???

Tadaaaaa......



Ha.. Hahhaa.. Aku memang tak leh tengok la kete ni. Mesti aku berangan habis la aku bawak kete ni. BMW memang menjadi pujaan hatiku.  Tapi, kalau tak BMW pun,....


Alphard pun jadi la. Aku berkenan sangat ngan Alphard ni sebab abah aku dah pesan, kalau nak beli kete nanti, beli yang besar terus. Bukan pe, senang nak angkut semua. Aku sedar, dengan gaji aku yang tak seberapa ni, memang tak lepas la kaunak miliki benda alah ni semua. Tapi, impian bior le tinggi melangit. Siape tahu kan?

Bukan kete je yang aku nak tau. Kalau dah ade kete, mesti la nak kena ada rumah pulak. Aku berangan nak punya rumah macam ni...

Takde la besau sangat kan? Simple je umah macam ni ha. Walaupun aku sedar, dengan gaji aku yang sekarang ni, tak layak sungguh aku memiliki rumah sebegini. Tapi, tak salah kalau impian tu tinggi melangit pun. Mana la tau rezeki datang dari tempat yang tak disangka. Hehehe..

Tapi, ade satu impian yang aku akan cuba capai.

Doakan semoga aku dapai capai impian aku yang ni. Nak sangat aku sampai ke tanah suci Allah ini.. Tak dapat rumah besau, kete BMW ngan Alphard pun takpe. Asalkan aku sempat sampai di sini. Insya Allah.

Korang, kalau ade impian yang setinggi langit macam aku ni, walaupun kadang-kadang korang rasa macam tak mampu dan tak layak je korang nak dapat dengan keadaan korang sekarang yang tak berapa nak kaya ngan harta, tapi kaya dengan budi bahasa dan akhlak  mulia, jangan segan dan jangan malu untuk menyatakan IMPIAN HEBAT anda itu. Tak salah kita punya impian besar. Apa yang penting, jalan usaha kita untuk mencapai impian yang besar itu. Ingat, Allah takkan merubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendir yang merubahnye. Perubahan ber,ula dari diri korang sendiri, bukan pada orang lain. Semoga, korang pun dapat merialisasikan impian hebat korang tu nanti. Sama-sama kita doakan kejayaan kita bersama ye.

p/s : tetibe rasa macam motivator tersohor.. hahaaa ~ renung-renungkan, selamat beramal...

4 comments:

  1. huish! tggi betul angan2 tu.. semoga tercapai :)

    ReplyDelete
  2. pica, angan2.. biase la.. mane ade orang angan2 nk pakai kete tolak.. hehhee.. ni ade angan2 baru. Samsung Galaxy Note.. idak sabar menanti wang simpanan jadi juta2..

    ReplyDelete
  3. tini, nk pakai BMW nak kena jd bilionnaire dulu kot.. heehehe

    ReplyDelete