Monday, October 24, 2011

ZURAIDAH ITU AKU

Masih mereka tak kenal aku.
Masih sukar untuk fahami aku.
Aku bukan seperti mereka.
Watakku bisa berubah.
Mengikut keadaan waktu.

Aku bisa serius bila perlu.
Aku bisa ketawa bila lucu.
Aku bisa nangis bila sedih.
Aku bisa marah, tenang.. Aku bisa..

Aku bukan anak-anak yang hanya tahu bermain.
Bukan anak yang suka kereta merah.
Bukan anak yang suka gula-gula.
Suka bila dipuji.
Rajuk mahu dipujuk.
Bukan tahu memujuk andai kau rajuk.

Aku adalah aku sekarang.
Kenalilah aku seadanya.


5 comments:

  1. indahnya bhs kak zu.. tp ape yg fsa kenal.. kak zu mmg best! :)

    ReplyDelete
  2. Sekamar rindu.. Setiap org tu pasti berbeza...

    ReplyDelete
  3. pica.. bhsa akk bukan la best sgt.. heheee.. tgh mencuba berbahasa.. :)

    ReplyDelete
  4. stuju dgn pica. ni bahasa dalamanhati ni. :)

    ReplyDelete