Tuesday, November 15, 2011

BILA DIA NAK FLY

Assalamualaikum.

Pagi yang banyak kerja, tapi aku nak amik peluang juga update belog yang tak seberape nih. Owh!! Sebelum tu, SELAMAT PAGI MALAYSIA!!! (Macam satu Malaysia je yang bace~ekekeke)

Semalam aku dapat khabar gembira dari kawan lama.. Sebenarnya, dialah kawan baik aku masa kat skolah teknik dulu. (Suka ati aku je kata dia tu kawan baik aku.. Entah dia anggap gitu tak. Hehehe).. Mula-mula tu, dia  suh aku datang majlis kawin dia nanti. Wahhh.. Aku dah cukup happy sebab dia nak kawin. Cumanya, kitorang x sempat nak merasai zaman bujang bersama. Hahaa.

Kalau korang nak tau, lepas je abis SPM dulu, last kitorang jumpe mase amik result. Pastu dah tak jumpa sampai sekarang. Jadi, dia kawin nanti aku nak sangat pi. Lagi pun, itu yang dia mintak. Nak sangat aku pi.

Dan, lagi satu berita yang buat aku happy dan sedih bila dia kata dia nak fly ke New Zealand tahun depan. Ngape la jauh sangat sis.. Empat tahun saja ma.. Dia nak sambung PhD kat sana. PhD??? Waaaaaaa..

Mase dia kata nak sambung PhD tu, aku terpana sekejap.. Di usia sama seperti aku, 24 tahun, dia dah selangkah ke PhD. Aku, baru je Degree. Baru plan nak amik Master. Ape pun, tahniah yang teramat banyak dari aku untuk Farah.

Walau dah lama tak jumpa, aku mengikuti perkembangan dia dari Facebook je..

Ini lah beliau.. Nur Farah Hafizah. Sungguh, aku sangat baik ngan dia dulu. Pernah satu bilik, pernah jugak satu kelas. Dia banyak ajar aku mase kitorang satu kelas. Aku dulu slow sikit kalau bab setadi ni..

Dia berjaya.. Anugerah Canselor. Terus dalam bidang Engineering. Aku je yang masuk simpang lain. Termasuk simpang biznes. But, i really love engineering. Mungkin nanti yang bakal balik Malaysia nanti sebagai Dr.Farah akan jd lecturer aku. Hahaha..

Ni keratan akhbar pasal kejayaan dia rangkul Anugerah Canselor. Kalau rajin baca la sendiri.. :)

*Aku takkan pernah putus harapan nak sambung belajar sampai ke peringkat PhD. Insya Allah, kalau diizinkan. Aku merancang, Allah menentukan, tapi, Allah sebaik-baik perancang!!

1 comment: