Tuesday, December 20, 2011

Mereka Tanya Aku Kenapa?

Assalamualaikum.

Bila aku diam, orang tanya... Kenape?
Aku terus diam lagi.. Apa nak kata? Memang aku nak diam.

Itu saje jawapan aku. Diam!
Tak tahu kenapa. Aku banyak diam kebelakangan ni. Ada macam satu perasaan yang aku tak mampu nak ceritakan pada sesiapa. Sedih mungkin. Tapi kenapa? Berdebar dan rasa cukup tak tenang. Sehingga saat aku menulis ini, hatiku masih tak tenang. Aku minta pada Dia.. Rungkai segala rasa ini. Aku tadabbur ayat-ayat cinta Dia. Tapi aku tak temui jawapannya. Mungkin ada, tapi aku kabur.

Aku cuba senyum, tapi senyum itu hambar. Konon cuba untuk tutup apa yang bermain di fikiran. Tapi, tak mampu. Senyum itu ukirannya tak seindah biasa.

Saat ini, aku tak mahu dengar apa pun dari sesiapa pun. Aku hanya mahu bersendiri. Mungkin, sendiri itu lebih baik untuk aku pulihkan apa yang aku rasa kini.

4 comments:

  1. take your time my dear sister :)
    Innallah maaki. i love you

    ReplyDelete
  2. aiyoo..what happen dear?? btw, take care k.

    ReplyDelete
  3. Kartini : All is well.. I'm managed.. Luv u sis.. :)

    Nurmujahidah : thank you.. :)

    Zanna : Don't worry sis.. :)

    ReplyDelete