Tuesday, January 17, 2012

Sungguh Ku Cemburu

Sungguh ku cemburu engkau bakal melangkah ke alam perkahwinan
Bukan cemburu kerana engkau menemui cinta terlebih dahulu
Tetapi...
Cemburu kerana kau bakal menyempurnakan separuh dari agamamu
Cemburu kerana setiap tindak baikmu terhadap pasanganmu bernilai ibadah
Cemburu kerana engkau berjaya menyempurnakan sunnah Rasul Mulia
Cemburu kerana engkau menjadi penyambung umat Nabi Muhammad

Sesungguhnya aku cemburu namun turut bahagia kerana
Syaitan bakal menangis melihat satu lagi pasangan dari kalangan hamba Mu
Mendirikan rumahtangga demi menggapai redha-Mu

Sesungguhnya hanya pada Mu aku berdoa dan berharap
Janji Mu itu pasti
Akan ku sabar menanti...

Assalamualaikum... 
Sengaja pembukaan nya aku buat begitu. Indah bukan? Tapi malangnya, bukan nukilan aku. (Copy je). Sambil aku melayan blog sahabat aku tadi, aku terjumpa bait-bait indah ni. Wah, dalam hati aku bicara, inilah yang aku pendamkan selama ini! 

Ye, memang la aku jelez bila sahabat aku dah nak kawin. Tak percaya? Ce tanye kawan-kawan aku yang dah kawin dan yang bakal kawin tu. Aku pernah cakap kat depa tu semua.. ULFA AMIN dan WAN RAMLAH.. I jelez dengan you all tau!!!

Penerus risalah nabi. Penyambung warisan anbiya.. Meramaikan umat Nabi Muhammad. Itulah harapan aku. Menanti Kau Pinang Daku Dengan Bismillah.. :)


3 comments:

  1. indah....seindah bayu angin.... insyaallah..... setiap insan akan nikmati... cepat or lambat...

    ReplyDelete