Wednesday, March 19, 2014

Tempat Singgah Aku

Kuatkah aku?
Dalam ranjau yang aku tak tahu
Dalam langkah yang beribu batu

Lemas!
Ya, hampir aku lemas
Kerana lemahnya aku

Namun,
Ada bisik dalam hati
Membawa nada ke minda
Ada wahyu yang menunggu.

Kau harus!
Aku harus!
Kembali kuat
Kerana aku tak tahu
Syurga untuk aku
Atau neraka tempat singgah ku.

-----------------------------------------------------------------------------
Yang lemah itu mampu kuat jika yang yakin itu buat!

"Dan mereka tinggal dalam gua selama tiga ratus tahun dan dan ditambah sembilan tahun. Katakanlah, "Allah lebih mengetahui berapa lama mereka tinggal (di gua); milik-Nya semua yang tersembunyi di langit dan di bumi. Alangkah terang penglihatan-Nya dan alangkah tajam pendengaran-Nya; tidak ada seorang pelindung pun bagi mereka selain Dia, dan Dia tidak mengambil seorang pun menjadi sekutu-Nya dalam menetapkan keputusan." - QS 18 : 25-26

1 comment: